Oldalunk cookie-kat használ, amelyek segítségével magasabb színvonalú vásárlói élményt tudunk nyújtani látogatóink számára. Az oldal böngészésével beleegyezel a cookie-k használatába. További információt az Adatvédelmi nyilatkozatunkban találsz.
Kategóriák

A hagyományos autók alkonya

Közlekedés autó környezetvédelemAz Európai Bizottság elfogadta a Közlekedés 2050 című átfogó stratégiát. A javaslatok drasztikusan csökkentenék Európa függőségét a kőolajimporttól és 60 százalékkal mérsékelnék a közlekedés széndioxid-kibocsátását az évszázad közepére.
Az egyik elképzelés szerint teljesen eltűnnének a hagyományos üzemanyaggal működő gépkocsik az európai városokból. A cél egy olyan versenyképes európai közlekedési rendszer kialakítása, amely fokozza a mobilitást, a kulcsfontosságú területeken elhárítja az akadályokat, fellendíti a növekedést és a foglalkoztatást, valamint csökkenti a környezetszennyezést 2050-ig.

A célok eléréséhez átalakítanák Európa jelenlegi közlekedési rendszerét. Az egyik javaslat szerint el kell érni, hogy 2030-ig felére csökkenjen a hagyományos üzemanyaggal működő gépkocsik városi közlekedése, 2050-re pedig teljesen ki kell ezeket vonni a városi forgalomból. Egy másik elképzelés szerint 2030-ra a közepes, vagyis 300 kilométernél nagyobb távolságú közúti árufuvarozás 30 százalékát, 2050-re pedig a felét más közlekedési módokon, például vasúton vagy vízen kellene végezni. A Bizottság szerint az évszázad közepére a közepes távolságú személyszállítást is többségében vasúton kell lebonyolítani.

Az Európai Bizottság szerint a távolsági utazások és az interkontinentális áruszállítás terén továbbra is domináns marad a légi közlekedés és a hajózás szerepe. Ugyanakkor az új motorok, üzemanyagok és közlekedésirányítási rendszerek fokozzák majd a hatékonyságot és mérséklik a károsanyag-kibocsátásokat. A stratégia szerint a légi közlekedésben az alacsony szén-dioxid-kibocsátással járó üzemanyagoknak 40 százalékos részesedést kell elérniük 2050-re, míg ugyanennyivel kell csökkenteni a tengeri közlekedésben alkalmazott, bunkerolajból származó uniós szén-dioxid-kibocsátásokat.

Forrás: Független Hírügynökség
Tartalomhoz tartozó címkék: Hírek