Suzuki Swift a legzöldebb benzines kisautó
A német autóklub immár kilencedik éve értékeli az autók környezeti
teljesítményét; eddig nagyjából ezeregyszáz modellt vetettek alá
mindenre kiterjedő vizsgálatnak. Az ADAC legfrissebb ökotesztjén a lehetséges százból hetvenöt pontot ért
el a Suzuki Swift 1,2 literes benzinmotorral felszerelt példánya. Ennél
jobb eredményre eddig egyetlen kategóriatársa sem volt képes.
A német autóklub immár kilencedik éve értékeli az autók környezeti teljesítményét; eddig nagyjából ezeregyszáz modellt vetettek alá mindenre kiterjedő vizsgálatnak. Ennek során olyan, általában figyelmen kívül hagyott, de a mindennapi használatban fontos kritériumokat is pontoznak, mint hogy mennyit fogyaszt a klímaberendezés, vagy hogy mennyire torkos a motor intenzív gyorsítás során. Ennek fényében különösen szép teljesítmény, hogy az ADAC legfrissebb ökotesztjén a lehetséges százból hetvenöt pontot ért el a Suzuki Swift 1,2 literes benzinmotorral szerelt példánya. Ennél jobb eredményre eddig egyetlen kategóriatársa sem volt képes. Bár az eltérő károsanyag-összetétel miatt a dízel és benzinüzemű autókat szerencsés külön osztályozni (előbbiek közismerten alacsony fogyasztásuk miatt igen magas pontszámokat érhetnek el a széndioxid-emisszió terén, másfelől viszont kipufogógázuk nagy mennyiségben tartalmaz egyéb káros anyagokat, például szilárd koromrészecskéket vagy nitrogénoxidot), a legmodernebb dízel kisautók is legfeljebb egyetlen ponttal tudták lekörözni a Swiftet, a benzinesek közül pedig csupán egy, a Suzukinál nagyságrendekkel drágább, prémium modell tud lépést tartani az esztergomi kisautóval.
Ár-érték arányban tehát verhetetlen a Swift környezeti teljesítménye, a kis Suzuki képességei azonban abszolút értékben is meglepték a német autóklub tesztelőit. Még az ilyen kis lökettérfogatú modelleknek különösen nagy kihívást jelentő autópálya-szakaszon is tiszta maradt a könnyű Swift, ami arra utal, hogy a motort jól hangolták be a tervezők. A segédrendszerek is kiváló hatásfokon működnek, a tapasztalatok szerint a légkondicionáló elhanyagolható többletfogyasztást okozott – a rend kedvéért persze tegyük hozzá, hogy a német piacon kapható start-stop automata hazai hiányában magyar viszonylatban szűk egyharmad literrel nagyobb városi fogyasztással számolhatunk. A kíméletlen tesztkörön végül 5,8 literes átlagfogyasztást mértek a szakemberek, ami azt jelenti, hogy ennél több üzemanyagra valószínűleg a mindennapok során sem lesz szüksége az autónak.
Hogy mennyire nem, arra egy angliai megmérettetés világított rá: a Fleet World flottakezelő szakfolyóirat éves spórfutamának 612 kilométeres, változatos tesztszakaszán 25,37 liternyi üzemanyag fogyott az 1,2-es Swift tankjából, ami 4,15 l/100km átlagnak felel meg – ez egyébként nemcsak a kategóriagyőzelmet, hanem az előző évi teljesítményez mért 20,5 százalékos javulással a legnagyobb fejlődés különdíját is meghozta a Suzukinak.
Forrás: www.alternativenergia.hu